Eos Hotel
0%

[:ro]Garile din Bucuresti.[:]

author
Cristian
August 28, 2017

[:ro]Cu o vechime de peste 125 de ani, Căile Ferate din România şi-au început drumul prin istorie cu „Linia Cărbunarilor” – Oraviţa – Baziaş. De atunci, până în zilele noastre, gări şi linii au apărut şi au dispărut, urmând sinuos cursul timpurilor. Vom cunoaşte în cele ce urmează poveştile gărilor capitalei noastre.

Gara Filaret a fost prima gară din Bucureşti, inaugurată cu ocazia deschiderii primei căi ferate din România (Bucuresti-Giurgiu). A fost inaugurata în octombrie 1869, an în care a început şi construcţia Gării Targovistei (actuala Gara de Nord). Este o gară tip terminus (Capăt de linie) în formă de ’’U’’, cu 3 linii de cale ferată în interior.

Importanta gării s-a diminuat după doar 3 ani de glorie, când s-a inaugurat Gara Targovistei(1872). Spre anii 1960 linia gării a fost desfintata, iar gara a fost transformată în autogara, care funcţionează şi în ziua de azi.

Gara de Nord a fost inaugurata pe 13 septembrie 1872.Construcţia gării a durat 3 ani.În 1888 gara a primit denumirea actuală (Bucureşti Nord).În prezent, Gara de Nord este cea mai mare staţie CFR de pe teritoriul României.

gara de nord din bucuresti

Gara Dealul Spirii este o fostă gara care se afla în apropierea dealului Spirii din Bucureşti. Clădirea nu mai există în prezent. Pentru a cunoaşte mai bine unde era amplasată aceasta gară, se poate menţiona că pe Dealul Spirii se găseşte astăzi Palatul Parlamentului.

Bucureşti Cotroceni reprezintă numele a doua gări. Prima a fost o gară amplasată lângă Palatul Cotroceni, servind trenurilor regale. Desfiinţata în anii 1960, clădirea serveşte astăzi drept una din intrările în Palat. A doua gară este situată în spatele fabricii APACA, la 1.5 Km de prima gară, lângă fabrica de pâine Lujerului şi Complexul Comercial Plaza România. Din 1988 gara este practic izolată, fiind trazitata doar de trnuri de marfă, însă traficul este foarte scăzut (un tren la interval de 2-3 săptămâni).

Gara Progresul deserveşte partea de sud a Bucureştiului, dar şi comună Glina, Ilfov.După desfintarea Gării Filaret, rolul acesteia a fost preluat de Gara Progresul.Gara s-a desfintat după prăbuşirea podului de pe calea ferată de la Grădiştea.

Gara Bucureşti Băneasa a fost inaugurata în 1935 şi iniţial se numea Gara Mogoşoaia. Înaintea anilor 50 a fost folosită drept o gară regală. Dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial, gara a devenit una prezidentiala iar Gheorghe Ghiorgiu Dej folosea aceasta gara petnru deplasarile sale cat si pentru primirea delegatiilor. In prezent, gara este folosita ocazional, de catre două perechi de trenuri sezoniere care circulă pe rutele Timisoara-Mangalia si Deva-Mangalia. Deasemenea si Casa Regala foloseste din 2012 aceasta gara, in semn de solidaritate, pentru calatoriile-simbol efectuate de ASR  Principesa Margareta cu Trenul Regal.

trenul regal in gara baneasa
Trenul Regal in Gara Baneasa.

Titan Sud este o gară tranzitata zilnic de 4 trenuri personal. ( 2 curse dus-întors către Olteniţa). Accesul la aceasta gara se face usor, cu metroul coborand la statia Republica.

Gara Obor cunoscuta si ca Gara de Est se afla in zona Obor si se poate ajunge aici fie pe Strada Baicului fie pe Bulevardul Ferdinand. De aici pleaca trenuri spre Baragan dar si spre litoraul romanesc. Aceasta gara se afla la doar 5 minute de mers pe jos de Hotel Eos si ofera acces facil catre centrul Capitalei prin troleibuzele 69 si 85.

gara de est obor

Gara Bucureşti Basarab a fost inaugurata în 1959.Aceasta a fost construită după al doilea război mondial, ca o extensie a Gării de Nord.

Bucureşti Sud a fost numită iniţial Gara Catelu si se afla la 2 km de gara Titan Sud. Cunoscuta si ca Gara București Sud Grupa C aceasta este tranzitata zilnic de multe trenuri ale companiei feroviare Transferoviar Călători.

Otopeni este o gară situată lângă Şoseaua de Centură a Bucureştiului.Tot lângă Şoseaua de Centură se afla şi fosta gara Jilavă.[:]

Posted in Blog, Locuri de Vizitat

Write a comment

+

Search your Room

Required fields are followed by *